- Haz Nom - http://haz-nom.com/wordpress -

פאי פקאן ושוקולד בלונד

הכנתי לא מעט פאי פקאן בחיי. כמו אמריקאי טוב, אני אוהב להכין פאי פקאן ופאי דלעת כדי לחגוג כל מיני אירועים. פאי פקאן הוא נושא חשוב וחקרתי אותו בצורה סבירה לכל הפחות, ומכל הווריאציות של פאי פקאן שהכנתי עד היום, הגרסא הזו קיבלה את התגובות הכי מתרשמות ודורשות מתכון, בהפרש עצום. אנשים ממש אוהבים את הפאי הזה. אז החלטתי שהוא תירוץ טוב מספיק להחיות את הבלוג ולתת מתכון.

ברוב המובנים זהו פאי פקאן די רגיל. מה שעושה את הפאי הזה לכל-כך מוצלח זה שוקולד בלונד. כתבתי הסבר עליו פעם . תקציר: שוקולד בלונד הוא שוקולד לבן שהושחם בדומה לריבת חלב. הוא מיוצר בין השאר ע"י וולרונה, יצרני השוקולד הצרפתיים הנודעים, ואפשר לקנות אותו ברוב חנויות הבישול שמוכרות שוקולד. אפשר גם להכין אותו בעצמכם, בסו-וויד או בתנור. לצורך הפאי אני ממליץ על הכנה עצמית, אם יש לכם את הכלים או הסבלנות לזה לזה, ולתת לו להתבשל פי 2 מהזמן במתכון כדי שהשוקולד יהיה מאוד מושחם. זה נותן טעם חזק שבהחלט מורגש יותר בפאי.

אתם תוהים, האם הרכיב האחד האיזוטרי הזה באמת שווה את זה? האם הפאי הזה כל כך הרבה יותר טוב מסתם פאי פקאן? ובכן, אני מעלה את המתכון הזה בעקבות בקשות חוזרות ונשנות שאסביר איך הכנתי פאי כזה מוצלח – אנשים ממש משתגעים על הפאי הזה, ואני אשכרה החייתי את הבלוג בשבילו. אז כן, הוא שווה את זה.

לצורך המתכון הזה אניח שיש לכם קלתית. למה? אני יכול לתרץ, אבל בפועל כשבאתי לצלם נגמר לי הקמח הרגיל והכנתי קלתית מקמח ערמונים שהיה לי, וזה היה יותר ניסוי וטעיה ופחות מתכון מסודר אז אני לא בטוח שראוי כרגע לחלוק איך עושים את זה בכל מקרה. אבל גם כי הקלתית היא לא חלק אינהרנטי מהמתכון. אם יש לכם מתכון לקלתית שאתם מעדיפים, תכינו אותו במקום. אני אציע קלתית קלאסית שאני משתמש בה בדרך כלל למתכון הזה [לינק]. אבל אם אתם רוצים להיות מושחתים, קחו את המתכון הזה  ([לינק]) ותחליפו את הגרהאם קראק'ס (שגם ככה חסרי טעם) בעוגיות לוטוס.

עכשיו כשהנחנו שיש לנו קלתית, נעבור למלית:

לגבי הסירופ תירס (לא עתיר פרוקטוז, תרגיעו) – הוא עשוי בעיקר מסירופ גלוקוז ומים. גלוקוז נוטה פחות להתקשות בהשוואה לסוכר לבן, ונוטה יותר ליצור סוכר לעיס ורך יותר. זה חלק חשוב בביס הזה של פאי פקאן. אם אתם מצלחים להשיג סירופ כהה, הוא יותר טעים, אבל אם לא, סירופ שקוף גם ישרת אתכם נאמנה. אם אתם לא מוצאים אף אחד מאלו, רבע כוס סוכר חום כהה ולצידה רבע כוס מים גם יעשו את העבודה. גם סירופ אקראי מהסופר. אל תבזבזו על זה סירופ מייפל אמיתי יקר, הוא לא יורגש.

עכשיו לאופן ההכנה.

מחממים תנור ל-180 מעלות.

ממסים יחדיו במיקרוגל את החמאה ו-50 גרם שוקולד בלונד, עד שהמרקם הופך חלק ורוב הגושים נעלמים.

מערבבים בקערה נפרדת את הסוכר, הביצים והסירופ, (והבורבון אם יש) ולאחר מכן מוסיפים את תערובת השוקולד והחמאה.

מסדרים בקלתית בשכבה את ה-100 גרם הנותרים של שוקולד בלונד, ומעליה שכבה של פקאנים.

שופכים את התערובת אל תוך הקלתית.

אופים במשך 40 דקות. לשים לב שבגלל השוקולד, השיטה של לתקוע סכין ולבדוק שהוא יוצא נקי לא עובדת. צריך פשוט לקוות ש-40 דקות זה הזמן הנכון. הפאי יכול לצאת מהתנור מבעבע ועל אף זאת להיות תקין. פשוט לחמם את התנור מראש היטב, ולהאמין ב-40 הדקות האלו.

יש לתת לפאי לנוח לפחות 4 שעות בטמפרטורת החדר לפני ההגשה.

וכמובן, מגישים עם קצפת או גלידת וניל, לחברים רעבים.