העוגה ה-"קלה" שלי

יש איזה עוגה אחת שאני תמיד מכין. למעשה זה איזה מיליון ווריאציות על אותה עוגה. תמיד מבקשים ממני את המתכון ואני אף פעם לא מפרסם אותו כי אני עצלן ואין לי כוח לצלם את כל זה.

החלטתי לפחות לתעד את המתכון כדי שפעם הבאה שמבקשים, יהיה לי אותו.

עוגה:
לפני המתכון אסביר שלציטין + שמן צמחי יוצר עוגות נימוחות יותר, טעימות יותר, ועמידות יותר. הדרך הכי קלה להוסיף לציטין לעוגה זה שוקולית. אגב, רק שוקולית, לא נסקוויק או משהו אחר. שוקולית לאפיה אפילו יותר טובה לזה, מבחינת יחסי החומרים, ואכן יש את המתכון עוגה הזה על שוקולית לאפיה. אז כן, זה נראה מתוכן זול, אבל הוא בפועל ממש ממש טעים, ויציב מספיק לעוגת שכבות, אז די להתבכיין שהוא קל מידי.
חומרים

  • כוס וחצי שוקולית
  • כוס וחצי קמח תופח
  • כוס וחצי שמן
  • 6 ביצים
  • כוס וחצי סוכר
  • כפית וחצי סודה לשתיה
  • 3/4 כוס שמנת מתוקה.
הכנה:
מערבבים, שופכים ל-3 תבניות עגולות ואפים חצי שעה ב 175 מעלות
קרם שוקולד:
הדרך הקלה: 500 מ"ל שמנת, 200 מ"ל חלב, 6 חלמונים, חצי כוס סוכר דק-דק, מערבבים יחד, לשקית וואקום ואז 45 דקות ב-81 מעלות, שופכים על 500 גרם שוקולד מריר, מערבבים עד שהכל נמס.
הדרך הסבירה לרוב האנשים: מחממים בסיר 500 מ"ל שנת, ו-200 מ"ל חלב. טורפים יחד 6 חלמונים וחצי כוס סוכר יחד. מעבירים חצי מהשמנת החמה לחלמונים, מערבבים, שופכים הכל חזרה לסיר, מערבבים (בלי להפסיק) על אש נמוכה עם מדחום עד שזה מגיע ל-81 מעלות. אם אין מדחום, אז עד שזה מכסה כף עץ וכשמעבירים אצבע על גב הכף השטח שהתפנה לא מטפטף. שופכים דרך מסננת על 500 גרם שוקולד מריר, מערבבים עד שהכל נמס. 

מוס שוקולד פשוט:
מקציפים 2 מיכלי שמנת עם 100 אבקת סוכר ו2 כפות אבקת קקאו. לא להתקמצן על הקקאו, הוא עושה את זה לקשה מספיק.
אפשר גם מוס מורכב עם ביצים והכל, אם יש לכם כוח.

הרכבה:
אם מרכיבים בלי רינג מסביב (תנחומי, זה מסבך את הכל), לשים הכל במקרר לשעה-שעתיים שיתקשה. במיוחד המוס. לא יותר מידי, הקרם יהיה ממש קשה בסוף.
אם מרכיבים עם רינג, לשים את הרינג, לעטוף את החלק הפנימי בשקף או נייר אפיה, להכניס את העוגה הראשונה, ולכוונן את היקף הרינג שיתאים, אם אפשר.
סדר הרכבה: עוגה-קרם-מוס-עוגה-קרם-מוס-עוגה-מוס בשבכות.
לקשט את הלמעלה עם משהו, אחרת זה נראה משעמם. קצפת או מוס או תותים עובד טוב. פיסול בשוקולד אפילו יותר טוב.
אם אתם יודעים לטמפר שוקולד, צריך לעטוף את העוגה בדף טקסטורה. הפוסט הזה לא יסביר איך עושים את זה, אבל יש מספיק דוגמאות באינטרנט, וכל מי שמוכר דפי  טקסטורה לשוקולד ישמח להסביר.
אם אתם לא יודעים לטמפר שוקולד, להכין אקסטרה מוס, ולצפות את כל העוגה ולא רק הלמעלה. כמו כן, לשים במקפיא אם אתם רוצים לנייד אותה, היא לא תהיה כזו יציבה כשהיא לא קפואה בלי דף טקסטורה שיחזיק אותה.

אחרי הבסיס הזה, יש המון ווריאציות אפשר לעשות, כי יש מיליון סוגים של מוסים, גנאשים ועוגות בסיס, וזו עדין אותה עוגה. הכי מוצלח עד כה לטעמי היה עם עוגת קראמל, גנאש ולרונה בלונד, מוס שוקולד-קראמל, וקצפת שוקולד למעלה. היה גם אחד מוצלח שבו העוגה הייתה מלאה בדובדבני אמרנה. בקיצור, תתפרעו.

 

כללי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *