כרובית מושחמת, עשירה ונמסה בפה

הבלוג הזה פשוט הולך להידרדר לבלוג סו-ויד בקצב הזה…

בכל מקרה, הרכבתי לי איזה מתכון כרובית סו-ויד ע"פ העקרונות שמציגים ב- modernist cuisine (רוצו תקנו, אם יש לכם משום מה אלפי שקלים שאין לכם מושג מה לעשות איתם), והוא מאוד פשוט ומאוד מוצלח, אז ראיתי לנכון לחלוק אותו איתכם.

הרעיון הבסיסי הוא לבשל את הכרובית ב-85 מעלות עם חמאה, לקרר אותה, לתת לעמילנים להתפתח במקרר ואז לאפות את הכרובית כדי שתשחים ותפתח טעמים עשירים. לאלו מכם שאין סו-ויד, המתכון עושה את אותו דבר כמו המתכון של אייל שני, רק עם חמאה (מה שתמיד ניתן להחליף) ובצורה יותר מדוייקת (אבל בשביל זה יש סו-ויד). הגרסא הכי נוחה של המתכון של הכרובית בלי הסו-ויד כמובן נמצאת בבצק אלים (http://www.bazekalim.com/2013/01/26/eyals-extra-special-cauliflower/). פשוט שימו חמאה מומסת יחד עם השמן זית.

ועכשיו למתכון שלנו.

רכיבים:

  • כרובית בינונית-גדולה
  • כ-10 עלי מרווה
  • 10 גרם חמאה + 2 כפיות שמן זית פר שקית וואקום [20X30 ס"מ]
  • מלח גס / ים אטלנטי לפי הטעם.

חותכים את הכרובית לפרוסות בעובי 2-3 ס"מ, ומסדרים בשכבה אחת על קרש חיתוך. קוצצים את המרווה ומפזרים מעל פרוסות הכרובית. מפזרים גם מלח (סופר חשוב, אי אפשר להמליח את הכרובית בדיעבד). ומסדרים בשכבה אחת בשקיות 20X30 ס"מ (או גודל דומה), מוסיפים את החמאה ושמן הזית (החמאה תתפזר בשקית מעצמה) ואוטמים. לי יוצא 3 שקיות.

שמים לשעה ורבע באמבט מים עם מכשיר סוי ויד, מחומם מראש ל-85 מעלות. לאחר מכן מוציאים, שמים בקערת מים קרים עם קרח עד שמתקרר, ושמים במקרר לשעתיים לפחות, עדיף לילה.

מפזרים על מגש ושמים בתנור שחומם מראש ל-220. אופים עד שהכרובית משחימה, חצי שעה עד 45 דקות. מגישים מיד.

זו בערך מידת ההשחמה שתיתן כרובית שנמסה בפה עם טעם עשיר מאוד של כרובית וחמאה. קצת יותר זמן במקרר וקצת יותר זמן השחמה, והיא תתחיל לפתח קצת קראנץ' מאוד מוצלח. חשוב להזהר, כי יחסית קל לשרוף אותה, ואז זה פחות מוצלח.

בתאבון.

תוספת

1 comment


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *